söndag 16 december 2012

Bokens titel: Hon kallades Leni. Författaren: Zdenka Bezdekova.

Boken handlar om en liten tjej som heter Leni och inte känner sig hemma. Hon började få drömmar om ett annat liv. Nästan hela boken handlar om hennes drömmar. Det finns faktiskt ingenting att skriva om boken. 

Personer i boken är Leni, pappa, mamma, bror Raul, mormor och morfar. Leni visste inte vad som hade hänt med hennes pappa han gick ut i kriget men kom aldrig tillbaka hon visste inte om att han dog i kriget, innan han gick ut för att kriga gav han Leni en stor kram och sa hej då. 

Jag tycker personligt att boken sög den var den sämsta boken jag någonsin läst. När jag läste den så fattade jag ingenting som hände, jag förstod men visste inte vad som hände. 

Jag ger boken 0 av 5 stjärnor jag skulle inte rekommendera boken till någon. 

Av Omar Yusuf Abdi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.